2017. december 8., péntek

Gyertyakészítés kicsit másként

Ismét egy otthon elkészíthető ötletet szeretnék nektek bemutatni, aminél felhasználtam néhány itthoni és néhány Aliexpress-ről rendelt dolgot is.

A célom az volt, hogy egy klasszikus kanócos gyertya helyett egy kicsit izgalmasabb, tábortűz ropogását visszaadó gyertyát készítsek. Azt hiszem sikerült is, de hagyjátok lent a kommenteket, hogyan tetszett stb.

Hozzávalók:

- viaszmelegítéshez egy konzervdoboz, amiről leszedtem a papírokat, hogy a gáztűzhelyen meg ne égjen
- olvaszható viaszok: méhviasz, szójaviasz, régi gyertya, hobbiboltban kapható viasztömb
- olyan üvegpohár amiben már korábban is volt gyertya, ezáltal biztosak lehetünk abban, hogy nem törik szét a meleg hatására
- amitől pedig a gyertya életre kell, fa pálcikák (keresőszó az online külföldi webshophoz: wood wick with sustainer tab)


Elkészítés:
1. Találd ki milyen legyen a gyertyád. Én egy szép rétegezős színes gyertyák készítettem el, de a variációk közelítenek a végtelenhez attól függően milyen alapanyagokat, azaz viasszal rendelkezel.
2. Kezd el olvasztani a viaszokat. Érdemes a világos színnel kezdeni, mert a színes viasz könnyen befogja a világos színűt.
3. Stabilan állítsd a pohárba a kis fa pálcát, vágd méretre, majd kezd el adagolni a viaszt. Fontos, hogy ne tedd teljesen tele a poharat, mert miközben majd olvad ki is folyhat az oldalán.
4. Ha rétegezős gyertyák készítesz mint én, hagyd a rétegeknek, hogy kihűljenek.
5. Gyönyörködj a végeredményben.



Majdnem kész van!


ui.: Ha megtetszett az ötlet és még gyerek vagy, kérd a szüleid segítségét az elkészítéshez.

A.C.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Krémmánia adventi beauty box tartalma

 Mivel is kezdhetném az idei évet, mintsem egy B.Ú.É.K.-kal és egy “adventi kalendárium” bontogatásával. 2023-ban szerettem volna beszerezni...